18 nov. 2009

Kär?

Lotta brukar uttrycka det så här: "Det är så bra så jag blir kär!"
Sen spelar det ingen roll om det är Laleh, Anders F Rönnblom, Agnes Von Krusenstierna eller senaste säsongen Varuhuset på dvd-box...

Tror nästan jag lånar hennes uttryck i dag. Även om det är för tidigt att uttala sig än egentligen, så som jag gärna garderar mig när nyhetens behags bedårande charm förmodligen slagit till. Men skitsamma. Jag tror jag är förlorad. Vet inte varför egentligen. Lisbeth Salander känns ju fullständigt omöjlig. Och dom andra helt störda. Men det måste vara persongalleriet, på betryggande avstånd. Storyns fläta full av humor och satir. Eller Stieg bara?

Än en gång sist på planeten om en bestseller alltså. Men hellre sist än inte alls, så som det brukar bli. Da Vinci-koden och det gänget liksom...
Ett par hundra sidor in i "Män som hatar kvinnor" är det bara att inse att dagens resa hem från jobbet var den längsta på länge. Boken låg ju hemma. Underbart att ha ett par tusen sidor kvar efter att page turner nummer ett förmodligen tagit slut i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar