4 jan. 2010

Trekvarts

Inleder det nya decenniet med att leta nya trekvarts-långkalsonger. Måste bara passa på att slå ett slag för detta extremt undanskymda plagg. Även om Lotta får slag.. Kort och gott dom enda långkallingar jag kan ha. Har slitit ut mitt vardagspar och nu är jag inne på farsans helg-trekvartingar (se bild), som jag ärvt. Den där glipan mellan det högt uppdragna strumpan och benets slut är precis vad som krävs för att kroppen ska andas utan att frysa.. Om glipan är fylld (läs kalsongbenet instoppat i strumpan) blir livet outhärdligt. Trekvarts långkallingar rules nämligen.
Var in på en butik i dag också och frågade men ingen hade sett nått liknande. Får jelt sonika leta vidare. Dom här bloggraderna var vad jag kunde urskilja på första googlingsförsöket:
"Det finns inte på världskartan att jag skulle klä mig i långkalsonger och jeans .... plus att det var trekvart kvar till de skulle träffas på restauranten."
Närmare än så kom jag inte i dag. Men jakten fortsätter..
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar