31 maj 2010

Israels frukt

Fick ett sms nyss, av min vän Urban Hamid. Ett sammankallande meddelande för en demonstration 17.00 ikväll på stora torget i Sundsvall. För att protestera mot att israeliska soldater i natt stormat en färja i Gaza. Blodbad i vanlig ordning.
Eftersom jag inte kan närvara skickade jag meddelandet vidare till flera andra i krokarna. Jag har därmed gjort vad jag kan. Känns bra. Hoppas nån går dit. Men min bojkott av den israeliska frukten i dom svenska butikerna fortsätter. Trots att den inte kommer förändra något. varken frukten, eller min bojkott. Trots att det slår mot helt fel personer än dom som jag vill den ska slå mot. I vanlig ordning. Men jag tror ändå man måste ha såna aktioner för sig, för sin egen skull.
Däremot ägnar jag nog resten av den här dagen med en tyst minut för den kvinna som mördades i Halmstad, när hon plockade blommor. Dog med buketten i hand, om man ska tro medierna. Vad är det som pågår? Tror dock inte det har med Israel eller Palestina att göra. Det har bara med ondska att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar