27 aug. 2010

Om jag bara kunde säga som Iris

Önskar jag kunde säga som Iris. Smaka på det här:
“- Nej jag har ingen åsikt, för jag har aldrig ätit köpsylt.”
Jag tycker den kommentaren var underbar.
Det var alltså i samspråk om årets lingonplock som köpsylten kom på tal. Och jag skulle briljera för henne med att den hemkokta sylten egentligen är den enda sylt som borde få kallas sylt. Men där fick jag alltså så jag teg.
På tal om detta anser jag bara att alla som inte äter lingonen eller gör nåt vettigt av dom på egen hand borde låta dom stå kvar i skogen. Att sälja till uppköpare borde vara förbjudet, eftersom det som blir i slutänden är oätligt i jämförelse med det man kan göra själv. Jag önskar bara jag kunde säga som Iris.
/M

1 kommentar:

  1. ja,vilken kommentar. o jag som inte vet när jag åt hemmagjord sylt senast, hur de kan va.ha en trevlig helg

    SvaraRadera