30 dec. 2010

Dagens citat

"- Jag tycker inte om den nya tiden.."
Helena som i dag beskrev hur hennes internetbokade tågbiljetter omfors på de olika uthämtningsalternativen. Så till den milda grad att jag inte orkar gå igenom det igen. Det får räcka med hennes egna 45 minuter i telefonkö. Som det var förr m a o.

Själv svor jag mig tidigare under dagen helig över att nummerskivetelefonerna ej längre är kompatibla. Dom är mycket snyggare och ger mindre stress när det ringer i dom. Men omöjliga att använda i dag. Helena kontrade då om sin brottning med ett röstsvar som envisades om att det var Tierp hon skulle åka ifrån och inte det Gnarp som hon försökte säga till den puckade maskinen som vägrade lyssna.

Men det är mycket som är bra också även om jag inte orkar dra allt nu.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar