23 apr. 2012

Inglasad balkong?

Kan inte låta bli att gå i taket över att så pass många kunder väljer Västerås-inplastat kött så toppen-charken på Starks tvingas stänga. Det är nån tjuga dyrare att handla i charken. Men vem vill sitta i en inglasad balkong och äta billigare inplastat, undrar jag? Vad har nu den inglasade balkongen med det att göra..? Ja, inte vet jag men det var det första som dök upp i skallen på mig när jag fick kallduschen i dag. Och jag har ju också en form av inglasad balkong: En i-behov-av-renovering-veranda från en tid när det inte fanns några billigare alternativ än kvalitativa charkar på landsbygden. Men det spelar ingen roll för det finns inga charkar i städerna heller längre. Och matprogrammen i TV har inte kommit dit än. Möjligen när det åks på nån pittoresk bygd utrikes. Rest In Peace charken. Nu är det plast och rödfärgad talg som gäller... /M

1 kommentar:

  1. Eller så mycket egetbrukat som möjligt. Vi säljer ut det mesta av kvalitet och köper tillbaks den i konstlad form. Obegripligt, okänsligt och något ingen egentligen mår bra av. Sörjer med dig och inser än mer vikten av att ta ett djupt andetag för att våga hålla kvar vid den tron som står för det som skapas i ett tempo av vad vi klarar av och som får allt liv, människor, växter, grödor, djur att blomma i den takt som krävs för att bli starka, friska och välmående. Om fler kände denna vikt kanske vi skulle vara beredd att offra lite mer på det naturligt viktiga och få en minskning av onödigt produktflöde i Birsta tex. Terry the T for free

    SvaraRadera