27 apr. 2012

Noel Reddings avtryck i Sverige

Såg precis en charmig dokumentär på K-special, "Am I experienced", om Jimi Hendrix avtryck i Sverige, när det begav sig. I filmen visades även en av Hendrix gitarrer som Hard Rock Café, nånstans, hade köpt för 500 000 €. En halvmiljon pund. Can you belive that...!? Kan inte låta bli att tänka på när Calle och jag köpte Noel Reddings bas. Jo, det är faktiskt sant, basen av originalbasisten i Jimi Hendrix Experince (dock post-Hendrix). Det var en minst sagt gladlynt kväll i Sundsvall i juni 1994. Noel Redding ville sälja sin bas (70-tals Squier, modell jazz-bas). Vi högg så klart. Noel skrev datumet på basen. Han gjorde även en å-prick ovanför C i Calle och bytte ut å mot ö i Mårten så det blev Mörten. Inte gav vi 50 miljoner för den bastarden men däremot fick vi sala för att få ihop det. Tre papp var! Mycket pengar på den tiden (fortfarande).. Jag sålde dock min halva till Calle några år senare men enligt sägnen får jag köpa tillbaks den för inköpspris närsomhelst. Och det ska jag göra. Men dealen är dessutom att ingen av oss får sälja den. Hur mycket vi än blir bjudna. Allt det här är sant så klart... Se bildbeviset här ovan. Finns många fler detaljer också kring denna festliga episod. Men det får inte plats här... /M

1 kommentar:

  1. Ha, ha love it! Intressant var imp gränsen går för att en viss peron ägt eller tagit i någonting. Var finns värdet och vem värderar? Egenvärdet är naturligtvis högt, men dock.
    Jag såg en plätt jag tror jag skulle trivas på idag, undra vem som vandrat där? Yrret

    SvaraRadera