17 okt. 2012

Skomakaren

Tycker det är stencoolt att skomakaren, jag brukar gå till, faktiskt heter "Skomakaren" även på skylten och även svarar så i telefon. Med samma hänsynslösa ödmjukhet i tonen som om han skulle vara "Statsministern"... Nog för att det inte finns så många kvar och för att jag tillhör den utdöende skara som ännu lämnar in mina skor på lagning, men ändå festligt med yrkeskaxighet så länge det finns täckning.
Kommer fortsättningsvis envisas med att laga kvalitetsprylar istället för att köpa ny skit, så det så. Om jag så ska göra det själv. "Skomakaren" är nog i 80 årsåldern nu, i min ålder typ..
/M

1 kommentar:

  1. Här är vi av samma skrot o korn du o jag. Så är man ju hantverkare av det traditionella slaget också. Aktiv på bloggen igen ser jag, där skiljer vi oss åt trots allt.

    SvaraRadera