13 mars 2019

Meta-mardröm

Udda dröm natten till i dag.

En man jag lärt känna i något sammanhang kom på besök. Jag förstod inte riktigt varför han skulle hälsa på mig men han visade sig allmänt intresserad av mitt liv och leverne. En kväll när jag satt och åt fil och flingor dök han upp. På tomten höll ett skogsföretag på ta ner några träd samt utvinna grus och sten som fastnat i alla träden efter någon sorts orkan. Efter att vi studerat detta bjöd jag in mannen på en tallrik fil och flingor. Vi satt och pratade om allt möjligt, Jag hade nyligen medverkat i en film av Carl Johan De Geer. Men jag hade ingen aning om vad filmen handlade om och inte heller sett något ur filmen.

När jag en tid senare fick se filmen for en riktig rysning längs ryggraden. I en scen blir jag neddrogad och utsatt för en del märkliga experiment. Jag är vid medvetande men oförmögen att röra mig. Jag ligger på en brits och den som utför experimenten är just samme man som senare hälsade på mig. Vid besöket hade vi inte pratat om filmen. Varken jag eller mannen hade nämnt ett ord om den. Men jag förstod nu att det fanns ett samband mellan filmen och att mannen kommit på besök.

I drömmen undrar jag slutligen om han kommit för att göra fler experiment eller om han bara ville umgås för att vi medverkat i samma film? Med dessa frågor vaknade jag ur en av de märkligaste mardrömmar jag någonsin haft. Någon sorts Metadröm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar