20 sep. 2009

Jag kommer få äta upp 'et


Det här fick jag äta upp. Eller kommer få äta upp ha ha.. Rent bokstavligt.
Var i skogen både igår och idag för att leta kantareller. Den enda svamp jag känner till. Igår kom jag hem med två vanskapta kantareller, av den gula modellen. Överväxta och utlevade. Men bättre än tomhänt i alla fall. Eller..?
I dag var Lotta med. Hon hittade EN trattis. Jsg vet inte ens hur en sån ser ut. Men letade så klart fler då. Efter en stund kläckte jag ur mig: - Det finns ingen svamp överhuvudtaget och har förmodligen aldrig funnits det heller.
Men vips så bara small det till och skogen exploderade av trattkantareller. Nu vet även jag hur såna ser ut, ha ha. Men jag hade aldrig grejat det själv. 4 kg!, turades vi om att bära hem i Lottas magiska sjal.
En sak är i alla fall säker. Jag kommer få äta upp det. En till sak är också säker. Det finns förmodligen inga fler svampar.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar