14 sep. 2009

STHLM t o r med viktiga händelser

Precis hemma från en tur och retur STHLM, destination Mosebacke. Spelade på Cornelissälsskapets toppensöndagklubb. Esbjörn Hazelius, Jenny Almsenius, Jessica Blomqvist, Fredrik af Trampe, Dick Pålsson också... Trevligt och bra.
Övriga viktiga händelser i stan:
1. Den legendariske sångaren, pedagogen och skådespelaren Torsten Föllinger var på plats. Ett besök som fick hela salongen att darra till. Men för mig är han dock mest mannen som gjorde duett med Allan Edwall i "Familjepoträtt", 1985 hos Carl Anton i Vita Bergen. Har det på VHS och brukar titta då och då. Skakade därför skakig tass och lät honom veta detta.
- Gammal man gör så gott han kan, var svaret. Samt att jag nog inte var född då. Men det var jag visst det. fast det sa jag inte...

2. I tunnelbaneruset i morse såg jag en man som raskt plockade upp en tappad tröja för att rusa i kapp den stressade damen. Hon sken upp och tackade så klart. En ädel handling! Sånt får man inte se mycket av i dag. Men det finns tydligen hopp för planeten. Dra på trissor och döm om min förvåning, men karln-en-på miljonen är faktiskt på samma tåg som mig. Och i restaurangvagnen öser jag beröm över den generades ridderliga insats för mänskligheten..

2 kommentarer:

  1. Men även du förtjänar beröm, för det är inte alla heller som ids berömma någon för något självklart, tummen upp för dig.

    SvaraRadera
  2. Det är ju sant i o fs.
    TACK!
    /M

    SvaraRadera