2 sep. 2010

Stanleyprojektet

När man söker på Stanley får man ju oftast Paul Stanleyträffar. Men jag är egentligen ute efter nåt helt annat. Har haft ett idiotprojekt i gång, i lusfart. Vi pratar decennier. Det gäller en motorcykel, av märket Stanley. Egentligen en Monark. Men dom hette olika beroende på var dom såldes. Monark såldes hos auktoriserade cykelhandlare medan Stanley såldes på Konsum etc. Mitt exemplar är en M 400 med Ilo motor. Papperen beställde jag i tisdags från landsarkivet. Och flera veterannördar har den senaste tiden kopplats in på caset. Så nu har jag med andra ord lagt in en högre växel och närmar mig en utdragen slutfas på dumheterna. Det har så klart även utmynnat i ett socialt fenomen med en massa andra lustigheter.
Till saken hör att det finns kompletta hojar på Blocket, till en billig penning. Men det är ju för mig fullständigt ointressant. Den här cykeln var en gång i tiden min morfars och det är nog det som är grejen. En knäpp väg att komma i fatt honom på, på nåt sätt... Grejen är ju att prylarna legat/ligger utspridda och massor av saker fattas fortfarande.
WANTED: 1. Vänster framgaffelben, 2. Tank 3. Motor 4. Sadel... Och en massa annat förtås.
Stommen har jag så klart. Men inte heller det var självklart från början. Ramen var nämligen itu. Sen den lappades ihop av Conny år 2000 har det blivit en inte helt otänkbar mission. Idiotiskt men långsamt hanterligt.
/M


2 kommentarer:

  1. Haha, och när man gör ett bilsök på google på sura miner så får man upp en bild på dig när du äter surströmming. Haha... så kan det bli med sökmotorer. Någon hittade till min blogg på det viset! Roligt va?

    SvaraRadera
  2. Bildsök ska det såklart stå!

    SvaraRadera