7 sep. 2010

Sena och tidiga Levinupptäckter

Men dra på trissor. Sent ikväll gjorde jag kul upptäckter. Så kul så Lotta inte kunde välja vad som var roligast. Mellan det här och min Spirou-bunt. Ha ha.
Hamnade på www.vintage-guitars.se och deras Levin avdelning. Har en Model 62 efter min pappa. Med serienummer 131882. På Vintage Guitars serienummerguide står det så här "Earliest known example: 133226 (1942)".

Som om inte det var nog nu så kunde jag ju inte låta bli att kolla upp min C2. Med serienummer 545137. Och dra på trissor igen. Så här stod det bland annat om den.
"Latest known example: 545086 (1975)".
Då är min Levin model 62 alltså tidigare än det tidigaste i dag kända model 62 exemplaret...!!! och min Levin C2 senare än det senaste i dag kända model C2 exemplaret...!!!
Jag borde ju egentligen kolla upp min liveburk också men jag tror inte att den kan toppa det här just nu. Och gör den det kan jag nog inte sova. Kollar imorn.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar