14 dec. 2012

Disneyworld

Jag har aldrig sett de där detaljerna som mer rasistiska och stereotypa än något annat. Men så är jag heller ingen svart docka med OK stämpel i arslet, eller någon leksaksjude med grön lodenrock raskt marscherande rätt in i en julsäck. Jag är kanske en av de där uppskruvade musikanterna som kommer finnas kvar för evigt i tomteverkstan på julafton? Även om jag oftare tittar på Karl Bertil Jonsson. Men skulle man ta bort stereotyperna i Karl Bertil Jonsson blir det ju inget kvar... Stereotyper är ju rätt kul, tycker jag. Men nedsättande blir det ju inte förrän det bekräftas. Däremot är ramarna för hyckleri och dubbelmoral inte lika enkla att redigera bort. Jag undrar hur länge det tar innan mat-Tina inte törs kalla någon bonde längre... Men tycker nog mest av allt just nu att man kan börja med att plocka bort alla vapen från amerikanerna, och från resten av världen med..
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar