7 apr. 2009

Det går inte se sig mätt

Det är nåt helt magiskt över denna bild. Kan inte sluta titta på den. Som en Volvo P 1800 liksom. Har haft den på datorn ett tag men bryter nu mot konstens alla regler och lägger upp den till allmän beskådan. Som en riktig tavelförbrytare....
Till vänster, både upptill och nertill, är det tyvärr vita fält på den version jag hittat. Men vi kan ju leka att jag skurit ut den själv ur ramen på Nationalmuseum. Och på så sätt åstadkommit denna pinsamma skada. Ålat mig fram, liksom juveltjuven i The Return of The Pink Panther eller Jönssonligan eller nån...
Hursomhaver. Den hänger nu under våren på Nationalmuseum i Stockholm. Tillsammans med sina kompisar. När prerafaeliterna uppmärksammas. Jag funderar på att åka dit. Kanske köpa den. Men inte om den har dom här skadorna. fast det är väl bara på min jpeg... och inte på den äkta varan.. Men vem vet..
Jo, den heter "Robin of Modern Times". Konstnären var John Roddam Spencer Stanhope. Vi pratar alltså 1860 talet och England.
Det går inte se sig mätt på den. Jag kan då inte göra det i alla fall...
Bästa h/Lärka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar