1 aug. 2009

Vinylstall eller Spotify, del 3

Efter en vecka med ett gratis Spotify inser jag att det är inget totalöverlägset alternativ. Möjligen ett komplement, som en mp3 spelare typ eller bärbar stenålders cd eller kassettfreestyle till och med... Köp skivorna istället. Helst på vinyl.
Dock saknas Peter Criss´ extremt underskattade Kiss solo ännu i mitt stall. Så då är det ju grymt med Spotyfy (By the way: Har läst i en Phil Lynott biografi att Lizzy-guden var extremt inspirerad av dom fyra Kiss soloalbumen när dom kom. Hörs ju tydligt hur han påverkats av inte minst Peter Criss plattan, på sina egna soloskivor)
Men det var inte det jag skulle komma till, utan att Daniel Lindström (inget ont om honom) och andra, gärna avbryter i min gratisspotify. Och det funkar ju inte alls. Mitt i Pter Criss solo... Dessutom har Aerosmitharna (inget ont om dom heller) satt flera av sina tidiga låtar oåtkomliga på Spotify. Så det är vinylbodarna som gäller även där. Tack och lov. Eller att skaffa betaltjänst.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar