29 aug. 2009

Radiobilen ha ha

Kort reflexion över dagens reportage i Felicia i SR P2. Peter Hansson gjorde ett kul och fint inslag från Smedjan i Sörfors och Cornelissälsskapets visfestival. Kul.
Men löjets ironi spelar mig ändå ett spratt. Min Laban (vet inte varför den här renaultmodellen heter så egentligen) har ju en period just nu när den ibland ska krusas med rullstart. Det är nåt med kolen i generatorn eller startmotorn..? Bilen har jag haft i elva år och kört sommar som vinter. Det är den BÄSTA bil jag haft. Jag har bara haft tre bilar inklusve Laban. Vilket ju är ganska lite avverkat med tanke på att jag haft körkort sen 1992 och bor på landet. Men det är Labans förtjänt att jag inte behövt så många andra. Nog om detta. Världens bästa bil bara.
Men när den ska hålla intervjusoffa, med Jens Gustavson och mig, och ut i riksradio för första gången då ska det rullstartas och hostas och gneka. Är det inte typiskt.. Va?! Så att alla ska få sig ett skratt. Gammelbil ha ha. Men det bjuder vi ju så klart på. Det blev ju bra radio...
/M

2 kommentarer:

  1. Ojoj vilket elände. Startmotor el tändlås är ditt problem inte är det generatorn iaf. Hade värre problem själv när det försvann 12kuggar fr svänghjulet på chevan. Den gick ju inte heller att rulla igång då det var automatlåda på den,fick vrida runt motorn för hand minns jag "ett elände var det"

    SvaraRadera
  2. Jasså. Det är inte generatorn alltså. Men tändlås. Ska man byta det då i så fall.
    Skulle dock inte vilja byta mot den där Chevan. Men du fixar den nog:)/M

    SvaraRadera