13 aug. 2009

Spooky x2

Men shit. Såg precis att Les Paul har dött. I dag. Alltså den amerikanske gitarristen, inspelningsteknikern och uppfinnaren som hade ett finger med i konstruktionen av den gitarrmodell jag sålde i förrgår. Även om jag inte har nån annan koppling till honom än en gitarrmodell som jag ägt i 17 år tycker jag ändå det känns lite spooky. Att det markerar slutet på en epok i dubbel bemärkelse liksom.... ? Hissnande på nåt sätt..

Fast en annan grej som var ännu mer spooky idag var nog när Lotta, jag och morsan åt kräftor. Morsan berättar att hon hört av sin väninna att Hårte drabbats hårt av flugor. Jag kläcker då förtsås ur mig: - Dom är väl inte vana vid flugor!
I Hårte bor ju till största delen sommargäster, så här års.
Det går högst fem sekunder sen har jordklotets fetaste spyfluga kraschlandat i mitt vichyvatten!
Somliga straffar Gud meddetsamma.
Det gick en rysning genom kroppen på oss. Man ska inte vara så där kategorisk och dömande. Lotta tog raskt tillbaks dom poäng jag förlorat genom att hälla ut den drunknande som kunde fortsätta flighetn, så snart vingarna torkat.
Tack och lov var det inte i rosévinet.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar