19 aug. 2009

En fjortonkronors klippning på Tradera

Shit. Den här dagen blev jätte konstig.
Maria, som brukar klippa mig, ringde igår. Akut brist på en hårmodell tills i dag. Men att åka till STHLM hux flux går ju inte hur som helst i kommunikationstidens tidevarv. SJ liksom... Men Maria föreslog Tradera. Ja just det. Sagt och gjort.
Kirrade en elva kronors biljett. Osannolikt pris. Men jag var förstås inte beredd att losa den en minut innan auktionen skulle gå ut. Dessutom var det 02.10 i natt som auktionen gick ut. Tänk att folk orkar. Tack och lov vaknade jag till och kunde snabbt som ögat lägga bud på en ny auktion. Den slutade 02.15. Tro det eller ej men jag vann! yes!. 14 kronor för en biljett till storstan. Inte illa det heller.
Men att adrenalinstinn gå i säng halv tre för att strax ta morgontåget är ingen bra idé. Man ligger och pulsar liksom och packar väskan mentalt. Sov i runda tal 1½ timme. Sen var jag raskt på det igen, med Tradera alltså. Måste ju hem också.
(Nu ska ni inte tro att jag åker till STHLM för att klippa mig, inte ens för att agera hårmodell, fåfängan till trots. Jag har fler ärenden förstås. Bland annat en stärkare som ska hem.)
Nåja, hittade en lämplig returbiljett. Lämpligt pris också, 1 kr. Hade fortfarande adrenalin efter nattens auktioner och kände mig riktigt taggad. Problemet var bara traderabevakningen under resan. Måste ju snabbt till en Internet-uppkoppling så fort tåget landat. Äh, garderar hemresan med en hundring i maxbud, för att vara säker. STHLM tur och retur för 114 kr funkar ju också. Precis éfter det bindande idiotbudet ringer Maria och säger att det helt plötsligt är över för min del. Finns miljarder klippnödiga för ändamålet. Eftersom initiativtagarna låg i söta drömmar under min auktionsnatt trodde ingen att jag skulle dyka upp och man hade liksom jag garderat sig till tänderna. Dessutom hade Maria fått svinkoppor...
Min resa fick slagsida. Och ni ska inte tro att jag åker till STHLM bara för att hämta en stärkare. Salongen erbjöd sig dock att pröjsa mina utgifter. Min osövda natt får jag däremot fortsätta leva med.
Men visst känns det snopet när det blir så här. Kan inte rekommendera Traderabiljett. Om man inte bara vill ut och åka lite tåg på måfå. Och inte har något att passa. En natt med riktig sömn är också pengar. Så jag kände mig blåst och uppgiven på alla cylindrar. Stärkarn och håret.. en katastrof..

Med facit i hand, några timmar senare:
12.30 gick hemreseauktionen ut. Jag blev överbjuden hundralappen med en femma. 105 kr fick nån biljetten för. Jag hade alltså inte kommit hem om jag inte haft tillgång till Internet i STHLM samt varit konkurrenskraftig om biljetten. Dessutom fanns det ingen klipptid och min frisör var sjuk. Ännu mer katastrof. Men det bästa av allt Maria har lovat att klippa mig för resterande biljettkostnaden, 14 kronor. Tack och lov. Stärkaren har hon också lovat hämta ut och ta med sig vid nästa Hudikresa.
Viisst är det fint med lyckliga slut. Trots att jag blev lika trött som efter en dagstur till STHLM.
På återseende/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar