22 aug. 2009

Paradox?

Har redan berättat att jag bytt bort min Gibson Les Paul mot en Martin 0-15. (Bara två dagar innan Les Paul himself dör dessutom.. Spooky or not..?) Att det är närmare till Frälsningsarmén än en plats i Kiss liksom. Frid och fröjd så långt.
Ändå tycker jag det är roligare lyssna på Judas Priest “Killing Machine” än på Bob Dylan “New Morning”..
Men å andra sidan. Det är väl så det ska va? Serge Gainsbourg menade att man ska vara paradoxal i sitt uttryck. Och det ställer jag gärna upp på.
Men åter: Det störtregnar. Och jag ska upp på en utomhusscen i Hudik. Tänkte ha finkostymen, som jag hämtade från uppfräschning hos Ainas i veckan. Problemet är bara att det är regnkappa som gäller. Så slutligen. Vilka står ute oavsett väder och inte behöver fundera över kostymerna för det är redan givet? Jo, Frälsis och Kiss.
Men vilka blir blötast? Ja, Gene Simmons när han sprutar blod kanske.. men jag menar på riktigt! Ser ingen paradox i detta än så länge. Det mesta är sig likt.. Men det blir i alla fall inte Martingitarren.

1 kommentar:

  1. Jag är inte bara tramporgelägare jag är nörd också. Kolla här på min Paul Auster-aktiga slutledning..
    Bob Dylan har en låt som heter "Frankie Lee and Judas Priest". Bara ett par plattor tidigare från "New Morning" räknat. Och Kiss fanclub heter Kiss Army. Så det associerar ju nästan till Frälsningsarmén...
    Och vädret i Hudik var såån katastrof att PA t regnade sönder, men då var jag redan hemma igen. Och eftersom inga andra kommenterar mina blogginlägg får jag göra det själv. På återseende./M

    SvaraRadera