25 juli 2009

Calles och Mårtens Costello-tävling

Har ju fastnat i vinylbloggande dom senaste dagarna. Måste bara ta den om Costello-tävlingen också. Det var så att Calle och jag hade en överenskommelse (läs idiot-deal) på Elvis Costelloskivor. Det var länge sen förstås, men ändå inte tillräckligt länge sen för att det ska ses som harmlöst.
Den ene skulle inte få köpa samma Costello-platta som den andre, om den inte var billigare än vad den förste betalat. Grejen var att vi hade hittat några tidiga Elvis Costello plattor. Löjligt billigt, tyckte vi. Vi tyckte dessutom det var världens bästa plattor, just då.
Den stora haken var bara att Calle hade hittat “Armed forces” för 5 kr. Och var hittar man “Armed forces” billigare än så? Omöjligt, ju. Dessutom stod det i tävlingsreglerna att det skulle vara originalvax, med rätt omslag och hela kitet. Mint condition liksom.
Att jag köpt “My aim is true” för 100 kr på Stiff-etikett och englandspress var ju inte oslagbart. Det grejade Calle galant. Men “Armed forces”, för fyra kronor och nedåt... Hur grejar man det?
Det gick faktiskt så långt att jag gav upp. Revolterade helt enkelt mot detta idiotiska, kröp till korset och köpte den för 40 kr på en skivmässa, 2006!!!. Måste ju bara ha den. Skitsamma att jag förlorade. Det hade jag ju redan gjort typ... Idiotiskt.
Men vips! Håll i er. Skrev ju om donations-backen från André igår. Och gissa vilken platta som ligger med där. Jo, “Armed forces” med Elvis Costello & The Attractions förstås. Och det värsta av allt. Dom fyra vykorten dessutom, jajamänsan. Det går inte få den billigare än så, gratis! Grattis!
Hade jag bara bitit ihop och haft det rätta självförtroendet och kampviljan hade jag faktiskt vunnit dealen över Calle. Fatta! Vad som nu skulle hänt då? Lite nördprestige rikare förmodligen? Men det blev det ju nästan ändå... Ha ha.. Och flest skivor vinner ju...??
Och nu har jag faktiskt två "Armed forces". Även om den första inte är komplett. Så Calle vann ju dumhetspriset.
Men...
Den som har en knäppare grej att berätta vinner min första “Armed forces”. OK. Bara att sätta igång. Lämna din story som kommentar här. Ingen deadline.
Lycka till eller bli utan ett “Armed Forces”-original, fast utan vykort!!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar