23 juli 2009

När namnet avgör människovärdet

Såg på nätet nyss att Usama bin Ladins äldste son, Saad, tros ha dödats i Pakistan, av USA.

Personligen skiter jag fullständigt i Bin Ladins avkommor, levande eller döda. Däremot handlar det om människor. Vilka som helst. Och det bryr mig.

En källa från USA:s antiterrorverksamhet tror inte att Saad bin Ladin tillhörde al-Qaidas ledning eller hade någon framträdande position i hans fars terrornätverk.

Underrättelsetjänsten National Intelligence menar att sonen bin Ladin var betydelselös. "Han befann sig bara på fel plats vid fel tillfälle", säger dom och menar att nyhetsvärdet beror på hans efternamn.

Låter ju som en helt vanlig människa fast med fel efternamn, otur och dålig timing. Betydelselös dessutom. Kunde lika gärna vara vem som helst. Otäckt, tycker jag.

By the way så bjöd ju Barrack Obama på sig själv rejält under valkampanjen förra året. Han menade att den som gav honom mellannamnet inte tänkte på att han kanske ville bli president en vacker dag. Det var mellannamnet Hussein han syftade på.
Fast egentligen. Hussein heter ju ganska många..

Svårt med namn. Farligt också. Farligt att leva överhuvudtaget. Undrar hur det går...

TT är avsändare gällande sonen bin Ladin. Jag har inte forskat närmare. http://www.dn.se/nyheter/varlden/bin-ladins-son-tros-vara-dod-1.916932

1 kommentar:

  1. Mitt namn är Dr AZIBA, växtbaserade produkter är 100% garanti för Penisförstoring tillväxt och tjocklek du kan kontakta mig via e-post Priestazibasolutioncenter@gmail.com För bästa naturliga manliga förbättringsprodukt med 100% garanterade resultat. Jag förbereder topp örtförsäljningsprodukter för manlig förbättring med örtformel och inga biverkningar Och även för andra sjukdomar eller virus som HPV, HSV, HERPES, HEPATITIS, DIABETES, Cancer och mycket mer, kontakta mig via e-post: Priestazibasolutioncenter@gmail.com och WhatsApp +2348100368288 Eller webbplats https://naturalherbsmedicine.webs.com/

    SvaraRadera