24 juli 2009

Vinylstall eller Spotify, del 2 (Till nån som blir glad)

Det här börjar ju nästan bli löjligt. Men i dag fick jag en sån påfyllning i mitt vinylstall att jag inte vet vart jag ska ta vägen med allt. Och den här gången var det gratis dessutom. Hälsade på min kompis André på Vallen. Han hade en back på vinden och en kasse med Iron Maiden souvenirer och 45 or. Jag fick inte säga nej och han blev nästan sur för att jag trodde att han ville ha pengar. Så hela skiten fick åka in i Laban. Knäckande fina grejer en del av det. Nancy&Lee "Did you ever" inte minst samt en Stiff-samling, Spotnicks, Hep Stars, Bill Haley, Siwan och mycket annat. Blondie, Abba, ja till och med Beatles...
Hörde föresten att SR Gävleborg sålde ut hela sin skivsamling i dagarna. Alla gör sig av med fysiska exemplar nu. Sorgligt på ett sätt också. Men allt sker ju digitalt. Undrar om det blir digital mat också. Tycker ju att det är en upplevelse med fysiska saker jag. Fast inte om det bara ska arkiveras kanske? Så bättre att sälja ut än att slänga, som säkert också förekommer. Man är väl materialist!?....
Men det bästa av allt är väl att det finns såna som André. Som ger bort, utan egen vinning (som Karl Bertil Jonsson på julafton), till nån som blir glad.
Tjenixen/Mårten

1 kommentar:

  1. Jag blir rörd! jag visste rätt person fick skivorna :). O åter igen,pengar är lätt att tjäna det kan jag göra varje dag om jag vill. Men att göra en annan människa glad det gör man inte lika lätt varje dag. Jag mår bra av att kunna göra en annan människa glad, o nu mår jag riktigt bra ;)

    SvaraRadera