8 mars 2009

Breakfast at Tiffany´s

Safe, onödigt och ganska fegt, att tipsa om en klassiker...?
Men om jag säger så här då; den ska sträckläsas en lördagkväll när det är melodifestivalen! För då slår man flera flugor i en smäll och kommer i kapp liksom. Sig själv och allt annat. Inte minst världslitteraturen. Bra investering helt enkelt.
Breakfast at Tiffany´s är veckans boktips, från mig. Läste den igår kväll alltså. Ett makalöst flöde, hög igenkänningsfaktor. Och ett språk med såna här godbitar i sig: “Clocks are slow on sundays”.
Ska kolla om det stämmer i dag söndag.. På återseende/Lärkat

3 kommentarer:

  1. Dagens breakfast at atollens blev två havreknäcke med skinka och stjärsnströms senap! saknar dig älskling! pusspuss

    SvaraRadera
  2. Hejsan Lärka! Har precis hittat hit till din blogg. Kan i min tur rekomendera filmen Capote. Han som spelar Capote, kan inte alls komma på vad han heter, gör en strålande insats! En filmroll jag inte kunnat sluta tänka på. Fast från 2005 så kanske lite för modern för din smak... //Lina

    Jaha, man måste välja profil för att kunna kommentera. Helt lost i denna värld så jag väljer nåt bara. Blir det galet är det bara för att jag inte vet vad jag sysslar med.

    SvaraRadera
  3. Han heter Philip Seymour Hoffman och är hur cool som helst. Före Capote var han nog mest känd som kungen av biroller men han kan ju mer den här killen. Vill ni se honom i en riktigt vidrig roll ska ni se Happiness. Bra filmtips Lina!

    SvaraRadera