10 mars 2009

Visst är den här vintern fin

Så några rader om vädret...
Tycker faktiskt den här vintern är den bästa på väldigt länge. En vinter på riktigt har det varit. När var det senast... 1994? 1984..?
Pratade med en skåning i dag. Han tyckte jag bodde på fel ställe. För där var det 5 plusgrader minsann. Då kontrade jag med mina fina träskidor med vajerbindningar. Och freeformåkning i terrängen utan blodsmak i mun. Då blev han tyst.
Sen pratade jag med en “stockholmare”. Han var så missnöjd för där hade det kommit några snöflingor till morgonen och lagt sig över det vanliga gråsvarta. Han ville ha sol och vår nu.
Men är det inte så att alla årstider har sin charm.. Det där om att det bara finns dåliga kläder håller ju nästan. Eller om vi säger så här: Det finns inga dåliga väder bara fel inställning. För lever man bara för sommarväder då lever man ju nästan aldrig...
Fast jag vet en som skottade sig fördärvad för att komma ut med bilen i morse. Och samma en fick skotta lika mycket för att komma tillbaks med samma bil. Då var det inte roligt. Men det var ju då... och inte nu..
Håll med då, visst är den här vintern fin.
/Lärka

1 kommentar:

  1. Jo, den är väldigt vacker de dagar då jag får åka skidor med dig! kram

    SvaraRadera